Hampus nya ägare

Ssv... Det började med att vi fick ett mail och allt kändes rätt redan då. Så dom kom i dag och titta på han. Ett äldre par som redan har en islandsvalack på 19 år, och hade haft hästar hela livet mäst äldre hästar, och haft dom hela livet ut där på deras gård. Så så kmr de ju få bli med han med. Och dom visste värkligen vad dom pratade om och hon va jätte noga med allt. Hon & Han ville mäst ha en häst för lungnare skogs ritter och massa mys bara. Precis som han behöver och hon var jätte go och försiktig med hästarna. Inte ngn barnfamilj där han kmr få mkt ridning han ska få de lugnt nu sina sista år! Hagarna hos henne var värkligen super fina och stora och runt huset , Värkligen ett sånt här mys ställe ute på landet där hästarna kunde stå utanför köksfönstet och titta in hihi. Och Den andra hästen var jätte bra , jätte lik Hampus i sättet så dom kmr nog bli jätte bra kompisar. Ett mega stort skydd hade dom ute i hagen som man kunde gå in i , med hel täckande tack och väggar med en liten uppning som dom kunde gå in i , och jätte tjockt halm underlagg som dom kunnde lägga sej i. Han kmr älska stället de vet jag. Hon sa att jag fick komma precis när jag ville de var bara att komma och rida när jag ville så kunde vi 2 rida ut tsm. Precis vad jag ville höra. Så äntligen har allt blivit bra, har inte mått särskillt bra på sista tiden över allt men nu känns de jätte bra. Visst de är ändå jobbigt men de blir bäst för oss båda och självklart kmr jag åka dit även fast han inte är min längre. Bättre kunde vi nog inte hitta! Så på söndag åker han till örebro och ska stanna där livet ut. Hoppas ni förstog lite utav de i alla fall, annars får ni fråga helt enkelt. Ni har nog inte ens försått vf ? Men de är en hel del...





Allt vi gjort & allt du lärt mej & allt vi Genomgått tsm och alla minnen kmr jag alldrig att glömma åren med dej har nog vart dom bästa i mitt liv, utan dej hade jag inte vart den personen jag är nu. Kmr alltid att älska dej! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0