Hampus...

Ja som sagt var de har ju vart lite " strul" med stallet och så. Sen har vi funderat på hur vi ska göra med Hampus, För han är lix 22 år och han blir bara gamlare och gamlare och till slut kanske jag inte kan rida han lika mycket längre. Och att bara ha han då tar ju massa tid och pengar utan att jag kan fortsätta utvecklas så då har vi tänkt på att vi kanske ska lämmna bort han till en som pappa känner som ville ha en häst för lite lungare ridning. Först så vägrarde jag ju de men när jag har tänkt mer på de så kanske de är lika bra och bäst för oss båda...

Dels för Hampus som kommer få massa mer tid och betydligt bätte och få stå ute hela sommaren som han inte fått gjort nu pgr av vissa personer... Han kommer få lugna mysiga skogs ritter och ett mindre 11 årigt bar som han kan lära att rida. + att jag kommer ju fortfarande rida och finnas hos han, Och får njuta av sina sista år där.

och för mej , då jag får mycket mer tid till allt, allt annat som jag vill göra, med ridningen och kompisar och allt sånt där, men kommer fortfarande vara oss han fast inte lika ofta.

Då kommer jag ju ha mer tid till Ridskolan eftersom jag blivit årselev nu , och till Candela , kompisar osv. Jag vill ju även börja tävla men de har ju hindrat mej , för kan ju inte tävla Hampus , bara lite clearounder o sånt. Och Hampus kommer säkert få det jätte bra med massa ompyssling. Och dom som kanske ska ta över han sa att jag får komma precis när jag vill och hälsa på och rida och de är det viktigaste för mej att jag fortfarande får komma , för jag tänker absolut inte släppa han helt! Han har alltid varit som min bror , bästa vän och de släpper man bara inte. Tycker de här är skit jobbit men de är nästan bäst så. Hinner ju inte med allt.

Men allt är inte säkert än...Först ska jag åka dit idag och titta hur stallet ser ut och se vad de är för personer och om jag tycker de känns bra och rätt osv så kommer dom få låna han bara en stund när jag fortfarande kommer komma ut till han. Dom bor i utby så det är inte långt. Sen om jag ågrar mej och jag vill ha han och känner att de inte funkar så kommer jag ju " ta tillbaka" han , han kommer ju fortfarande vara min fast han står där bara.... Men om allt är bra och de så kommer dom la tillslut få köpa han, fast då kommer jag fortfarande vara där fast kanske bara en dag i veckan.

Så vi får se hur de blir. Vad tkr ni , vad skulle ni ha gjort ??

Det är jätte svårt, de bästa är ju att göra så eftersom jag fortfarande får komma men ändå kommer att kunna ha mer tid till allt annat och kunna utvecklas mer innom ridningen. Men känns ändå skit jobbigt :( Hoppas ni förstog lite av vad jag skrev iaf... Updaterar senare efter jag vart hemma oss dom.

Älskar han ngt enormt mkt och ångrar inte en ända sekund som jag haft tillsammans med han. En helt underbar häst som man kan lita på till 100% Han har lärt mej allt jag kan nu och jätte glad att han har vart just min. Han har alltid funnits där för mej och tröstat och förstått mej mer än nån annan. Älskar dej ♥



 


Kommentarer
Postat av: HaNNa

Om det känns bra med tjejen och hennes barn, så tycker jag absolut att du ska låna ut honom. Det mår både du och han bra av, speciellt om ni haft strul i stallet.



Felicia, hästar kostar så mycket tid, kärlek och pengar, så det ska vara värt varenda sekund man lägger på hästarna, stallet och allt runt omkring. Bara för att man inser sina begränsningar och ändrade behov, betyder det inte att man slutat älska sin häst.



Det lilla jag läst om tjejen på din blogg säger mig att det verkar bli ett bra hem för Hampus. Hoppas ni får det att funka.



...Hanna...

2011-06-20 @ 14:32:32
URL: http://malumbub.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0