Häst livet!

Allt började när jag var jätte liten, jag satt nog på häst ryggen första gången när jag var runt 1år. Min farbror johans tjej ulrika har jämt haft hästar bland annat 2 shettisar Minusen och Baccero. Dom red jag på väldigt länge. Jag var väll där då och då och bara red runt lite som man tyckte var kul när man var liten;) senare när jag var 6-7 år började jag lära mej lite mer de 3 viktigaste sakerna , stanna, frammåt, styra men red inte alvarligt då de va lix bara att sitta på mäst som var de roliga o rykta o de;) Senare började jag på ridskolan och gick där i perioder jag var väldigt lätt skrämd så jag slutade och började näst intill hela tiden har alltid vart lite små feg av mej , och sammtidigt red jag ju hos johan och ulrika o deras barn mina kusiner altså. Jag kommer i håg första gången jag galoppera var på minusen och Ulrika hade longerlina på han, och Minusen bara bocka och sparka jag var livrädd haha! senare vid 8-9 års oldern hade jag uppehål pgr av min rädsla jag ville så grna men jag vågade inte. men senare började jag igen på ridskolan och skaffade mej en sköthäst i ekby som jag var oss 1-3 gången i veckan de var en stor shettlands ponny som hette obelix som var riktigt tjock och envis! där red jag ca ett år och det var där jag lärde mej o rida mer på "riktigt". sen fick jag reda på att mina kusiner hade fått hem en fjording till sig så ville gärna rida han ngn dag så jag ringde ulrika och fråga o de fick jag så jag åkte dit och jag lärde mej så mkt bara den dagen jag red i hagen och hoppade han redan först dagen 40 cm tror jag det var ja ´tyckte de var ganska högt då hade närstan inte hoppat ngt förut bara 20-30 hinder med obelix som bara vägra haha..iaf sedan kom ägaren och titta lite Vicktoria då fråga hon mej om jag ville komma varje torsdag och mocka och rida för hon hade ganska lite tid och självklart ville jag de och det blev bara fler och fler dagar jag var där han lärde mej att rida på riktigt på väldigt snabb tid. efter ca  ett år när jag hade börjat hoppa lite cr med han så skulle victoria flytta och kunde inte ha kvar han så då fick jag ta över honom, som var min dröm Han blev min bara min! Nu har jag haft han i snart ett år jag har utvecklast väldigt snabbt måste jag faktiskt erkänna går även på ridskola mm i början var de väldigt svårt att få ner han på tygeln o få han i form men efter ett tag löstes de när man tänker tbx är de nästan att man skrattar åt de haha just nu håller vi på att jobba med galoppen på volterna att han inte behöver bli så hård och att han ska kunna mjukna och gå ner de har vi lyckats med nåra gånger nu så de börjar gå mot framgång och även skänkelvikningar åt vänster jobbar vi på börjar gå de me nu. Hampus är en fjording han är 22 år nu men är som 15 han är jätte pigg så de kan man värkligen inte tro och de syns inte på han häller. för ett tag sen ville jag få reda mer på hans bakrund och de har vistat sig att han har haft väldigt många hem han började bra oss en som bodde i fjugesta tror jag de va hon köpte han av uppfödaren när han var 7 år nånstans ganska långt upp i landet tro ja det var sen hade hon han tills han var 17 och såldes vidare till nån i laxå där han blev varnvårdad och va jätte smal och såg jätte hemsk ut enligt en som var med och hämtade han där i från hon sa att dom bestämmde sig redan på hem vägen att dom skulle ta han och även en till fjording som hette freja som också var en fjording så dom köpte dom elr helen som hon heter och då red ebba frigren han och sedan blev han såld i gen då till vicktoria och sedan till mej. Men nu trivs han och har de bra och kommer få stanna där tills sluten. Jag tävlar inte mkt pgr av hans ålder även fast han är pigg o så tkr man ändå måste tänka på de. Men vill väldigt gärna tävla mer än clerounder o så men så äre. de var lite grann om de del 2 kan ju handla lite mer om hampus hur han är och rida mm. om  i skulle vilja det med de krävs kommentaren till de!:)

Lite häst bilder:)

Jag och Hampus<3

Jag och brummelisa:)

Jag och vienna<3 (väldigt ful bild)


Jag och vinnea<3



Så det var lite bilder;) om de är ngt specielt ní vill att jag ska skriva om kom med förslag bara!:)

Kommentarer
Postat av: Marlene :)<3

fina bilder! :D<333

2011-03-22 @ 13:46:34
URL: http://mallesundstrom.devote.se
Postat av: Anonym

Skriv mer om honom !!

2011-03-25 @ 12:51:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0