Gårdagen :)

Cyklade ut vid 8 till hoppträningen. Hade ju Noblesse, gick la sådär. Först hoppa vi på en raksträcka med räcken. De låg på 15,5M där jag skulle få in 6 gallopp språng. Fick in 5 hela tin men sista gången fick vi in 6. Sen fortsätte vi på en 5:2 där de såg ut ungäfär så här bom kryss och oxer. Den gick betydligt mycket bättre. Vi kom in bra och fick in rätt gallopp språng. Sen höjde vi till ca 80-85 cm på oxer och de gick utmärkt de också :) Sen fortsatte vi på Malin Bayard övningar , hoppa bågar. Först hoppa vi raksträcka på sne hinder och de gick faktiskt hyffsat bra trots hon var jävligt stark. Men sen när vi skulle komma i bågar och allt de där så börja de gå dåligt ;) Vi kom in dåligt och de började gå alldeles för fort , var redan helt död i armarna menmen. Men sista gången där fick vi till  de sådär bra iaf. Ungäfär så såg ridpasset ut igår ;) Jobbigt men kul!

Efter allt så skulle jag rida Harry den nya hästen. En jätte söt kille på 6 år ;) Så vi prövade ut sadel och träns till han och sen gick vi ner i ridhuset. Blev som en liten privat lektion haha men de tackar man ju alldrig nej till ;) I början var han lite stirrig och titta in i speglarna på sej själv något han inte var van vid iaf ;) Men de lossa efter ett tag. Sen i gallopen böja han tramsa lite och vägrade att lyssna och kicka lite grann. Men efter ett tag så gick de jätte bra. Super skön gallopp. Fick nåra bilder på de men inte så bra haha alla var typ när jag skritta fram och av så aja ;)

Sen efter de hade voltige gruppen, hade uppvärmningen med dom + steching och massa skit. Så hade den och sen min vanliga grupp. Gjorde mycket mer i går men tror inte ni är så intresserade av att läsa hur mkt som hälst ;) Sen vid 8 cyklade jag hem med världens tränings värk, trodde jag skulle börja böla , fy fan va ont de gjorde!!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0