Chanelle & Viktor! ❤

Kunde inte blivit än bättre dag! Red båda mina älsklings pollar! Haha ;) chanelle och skorpan red jag och Michelle på gärdet:) blev ett kort dressyr pass eftersom vi inte han så mkt mer , så ställde inga krav på hon idag utan de blev mäst en slapp ridning ;)
Sen på ridskolan hade vi dressyr och han blev jätte fin och lyssnade bra! Jobbade först på volter, framdelsvändningar , skänkelvikningar och sista halv timmen jobba vi på en fyrkant och i hörnen 90 graders framdelsvändning och sen direkt in i galopp. Gick la hyffsar vissa gånger men han blev så jädra taggad så han fokuserade inte alls och galopperade på stället vissa stunder , kunde inte hålla mej för skratt för att han är så jävla söt! , så blev fel galopp hela tiden i höger varv och då var han helt ofokuserad , men mot slutet löste det sig som de oftast brukar göra. Så blev ett lyckat ridpasd och ja kom hem med ett leende på läpparna den här gången. Tack vare hästen! Önskar att jag inte hade fått sånna känslor för den ponnyn , men föll redan när han kom och har alltid gillat han sen de och "känslorna" har blivit mer än jag trodde och ville. Skapar ju oftast problem då när den står på en ridskola och man gillar hästen för mkt! Men det är inget att göra åt ,Världens bästa ponny måste jag säga, du fick mej att resa mig och se allt positivt igen efter en jobbig sommar. Älskar dej min Goding! ❤

20 min kvar till 13 april och då blir man 15!! :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0