Long day

Cyklade till stallet vid halv 9 i morse. Hjälpte till på clearrounden och senare mot 1 hoppade jag, gick faktiskt bra , banan flöt på bra men på sista hindret snudda hon bommen så den föll men det är skit samma:) efter de kollade vi Viktor sprang mer han ute och ingen hälta syndes och sen red jag han i skitt och lite trav och det visade fortfarande inget vilket gjorde mej hur glad som hälst men sen när vi skulle gå in med han så blev han block halt och kunde knappast stödja, fick fan hålla inne tårarna där hatar att se hästen så när man gillar så extremt mycket och man själv inte kan göra ngt åt de. Så fick flytta han till en box så gav vi han smärtstillande och sen följe jag med Linda ner till privat stallet och hjälpte hon med Darcy. Sen gick jag tillbaka till Viktor och kolla till han lite Och efter det åkte jag hem till Sandra så grillade vi och solade med musik mysigt. Sen åkte jag tillbaka till stallet igen haha, och grejjade med han i typ 1 timma. Man vill Lix inte lämna han där själv, känns bättre att sitta där hela tiden. Och förmodligen så är det fång och då kommer han få stå på box vila i 6-8 veckor, så det får bli många timmars sällskap och pyssel med han! Jobbigast vare när man skulle åka hem och man gick och han bara stog där och kollade efter en och gnäggade när man försvann hemskaste tillfället man kan ha och att man värkligen måste åka och lämna han där själv! Låter as töntigt men de är så de är haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0